درباره ما

زیبایی به عنوان والاترین ارزش انسانی در تمامی فرهنگ ها و جوامع انسانی مورد تقدیر و ستایش انسان بوده، بویژه در محیط های انسان ساخت همواره خواست و آرمان بشر بوده است. امروزه ابعاد گوناگون زیباسازی توجه مدیران شهری، متخصصان، صاحبنظران و شهروندان را به خود معطوف داشته است.
زیباسازی را می توان فرآیند آفرینش هنر در محیط شهری دانست که در آن هنرمند؛ فرهنگ، ارزش ها و باورهای جامعه را با رویکردی هنرمندانه در معرض دید عموم قرار داده و موجب حظ بصری آنان نیز می گردد. از این منظر انواع هنرهای تجسمی، مجسمه وآثار حجمی، نقاشی دیواری، گرافیک و تبلیغات محیطی و مبلمان و تجهیزات شهری در فضاهای شهری علاوه بر انبساط خاطر شهروندان، مورد استفاده آنان نیز قرار می گیرد.
افزون بر آن، زیباسازی در بستر شهر بر ارتقاء کیفیت محیط شهر و فضاهای عمومی تاکید دارد تا تعامل اجتماعی شهروندان را تسهیل کند و هویت کالبدی شهر و هویت اجتماعی شهروندانش را تحکم بخشد. در این راستا زیباسازی به ساماندهی و بهسازی خیابان ها، میادین، پیاده رو ها وپیاده راه ها، رود دره ها، المان ها و یادمان های تاریخی و فرهنگی می پردازد.
سازمان زیباسازی، با توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، اکنون از نهاد های مرجع در زمینه هنر های شهری و زیباسازی شهر محسوب می گردد که با سیاستگزاری، راهبرد و هدایت امور زیباسازی درشهر سعی در آفرینش و توسعه شهری زیبا، جذاب و سرزنده دارد تا تداوم بخش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی مردمان این سرزمین باشد.
زیبایی به عنوان والاترین ارزش انسانی در تمامی فرهنگ ها و جوامع انسانی مورد تقدیر و ستایش انسان بوده، بویژه در محیط های انسان ساخت همواره خواست و آرمان بشر بوده است. امروزه ابعاد گوناگون زیباسازی توجه مدیران شهری، متخصصان، صاحبنظران و شهروندان را به خود معطوف داشته است.
زیباسازی را می توان فرآیند آفرینش هنر در محیط شهری دانست که در آن هنرمند؛ فرهنگ، ارزش ها و باورهای جامعه را با رویکردی هنرمندانه در معرض دید عموم قرار داده و موجب حظ بصری آنان نیز می گردد. از این منظر انواع هنرهای تجسمی، مجسمه وآثار حجمی، نقاشی دیواری، گرافیک و تبلیغات محیطی و مبلمان و تجهیزات شهری در فضاهای شهری علاوه بر انبساط خاطر شهروندان، مورد استفاده آنان نیز قرار می گیرد.
افزون بر آن، زیباسازی در بستر شهر بر ارتقاء کیفیت محیط شهر و فضاهای عمومی تاکید دارد تا تعامل اجتماعی شهروندان را تسهیل کند و هویت کالبدی شهر و هویت اجتماعی شهروندانش را تحکم بخشد. در این راستا زیباسازی به ساماندهی و بهسازی خیابان ها، میادین، پیاده رو ها وپیاده راه ها، رود دره ها، المان ها و یادمان های تاریخی و فرهنگی می پردازد.
سازمان زیباسازی، با توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، اکنون از نهاد های مرجع در زمینه هنر های شهری و زیباسازی شهر محسوب می گردد که با سیاستگزاری، راهبرد و هدایت امور زیباسازی درشهر سعی در آفرینش و توسعه شهری زیبا، جذاب و سرزنده دارد تا تداوم بخش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی مردمان این سرزمین باشد.
زیبا سازی شهر همواره در بین کارشناسان مسائل شهری از دو بعد کارکردی و بصری مورد مطالعه قرار می گیرد. "بعد کارکردی" به جنبه های عملکردی عناصر محیط و "بعد بعصری" نیز به مقوله رنگ، فرم و ترکیب فضا و محیط می پردازد. بعد عملکردی عناصر، المان، مبلمان و طراحی های منظر شهری بیشتر با جسم شهروندان تاثیر گذار است. بنابر این محیطی زیبا است که انسان در آن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس آرامش و راحتی نماید. این زیبایی به عوامل و عناصری مثل کیفیت طراحی شهری، کیفیت مصالح به کار رفته در نماها، رنگ، فرم، معماری نور، روشنایی در شب، ضوابط معماری نما، افق دید و کیفیت و کمیت فضای سبز، المان ها و مونومان ها و همچنین تناسب احجام با محیط، پاکیزگی شهر، ترافیک، کیفیت تاسیسات زیر بنایی شهر، کیفیت و کمیت تبلیغات شهری .... بستگی دارد.

تبلیغات فرهنگی

معرفی کتاب

  • "فصلنامه معماری و شهر سازی" در شماره 104 خود که پاییز 90 منتشر گردید به موضوعات مختلفی در ارتباط با سازمان زیباسازی پرداخت با کلیک بر روی نام مقاله می توانید آن را مشاهده کنیدیک…
معرفی کتاب و انتشارات سازمانی

آمار و اطلاعات

نگارخانه