یادداشت و مقالات

گرافیک محیطی اعم از محیطهای باز و بسته، عرصههای گوناگون را در بر میگیرد، که در هر دوی اینها، نقشعمده آن (اطلاعرسانی) میباشد. محیطهای بسته شامل فضاهای داخلی کلیه ساختمانها اداری و تجاری، مترو و همچنین نمایشگاهها و فروشگاهها میباشد که در آنها با استفاده…
مهمترین نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که امروزه تبلیغات از هنرِ گرافیک بهره میگیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک لزوماً یک حوزه بصری است که از دوران کهن با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از آن استفاده میشد.…
انقلاب اسلامی ایران در سال 57، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی سرزمین ما است که هم‌عصر ما روی داده است؛ انقلابی که منشاء تحولات بزرگی در ساختار سیاسی و اجتماعی ایران - و چه بسا بخش‌هایی از عالم شد- و مناسبات جاری کشور و…
قدمه گفتار اول این مقاله در صدد تبیین مختصر این آثار در چهار بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است تا اهمیت موضوع و ضرورت چاره‌یابی آشکار‌تر شود. گفتار دوم نیز ضابطه‌مند سازی و کنترل این پیام‌ها را به عنوان چاره‌ جهانی مطرح می‌کند. این…
در تبلیغات آموزشی، اطلاع‌رسانی با هدف معرفی قوانین و ضوابط شهری، فرهنگ‌سازی و بهبود رفتارهای اجتماعی شهروندان صورت می‌گیرد و هدف از تبلیغات تجاری نیز فروش کالا و خدمات بوده و این نوع از تبلیغات بر روابط سرمایه و تولید و تلاش برای سود بیشتر…
چهارشنبه, 11 بهمن 1391 15:45

کارکردهای گرافیک محیطی

عصر حاضر، دوران ارتباطات است. در این دوران از فناوری های مختلفی برای ایجاد ابزار مناسب جهت برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات استفاده میشود. بهعنوان نمونه میتوان به ساخت ماهوارهها، تلویزیونهای انعطاف پذیر و کتابهای الکترونیکی اشاره نمود. اما در کنار تمامی فناوری ها و…
دغدغه اصلی که برگزاری همایش ملی معماری و شهر پایدار را جدی کرده است، تنها برگزاری صرف آن نیست. همایش هایی از این دست که به صورت ملی، بین المللی و منطقه ای برگزار شده است، همواره در دانشگاه های تخصصی برگزار شده است و…
همایش ملی معماری و شهر پایدار که در آبان ماه امسال برگزار شد توانست اساتید برجسته و به نام این حوزه را دور هم جمع کرده و موضوع مهم پایداری از سوی آنها به چالش گذاشته شود. با توجه به اینکه ویژگیهای جوامع امروز سبب…
برگزاری نخستین همایش ملی معماری و شهر پایدار و برقراری کارگاه های آموزشی در کنار آن توانست گام مهمی در نهادینه کردن موضوع پایداری شهر تهران بردارد. انسان در طول تاریخ شهرنشینی، هموار در پی یافتن فرمهای شهری جدید برای بهبود و اعتلای کیفیت زندگی…
تبلیغات محیطی بسیاری از مردم را به یاد بیلبوردهای رنگارنگ و گرانقیمت در بزرگراهها میاندازد. ولی دامنه گستردگی آن شامل تمامیتبلیغاتی است که در مکانهای عمومی، در معرض دید مردم قرار میگیرد. پوسترهای رنگی که روی شیشه سوپرمارکتها چسبانده شده است، کاغذهای تبلیغاتی روی دیوارها…
دیدهی بازاریابی و تبلیغات با تعریفهای مختلفی ازسوی کارشناسان مدیریت بازاریابی و تبلیغات ارائه شده است. مهمترین تعریفی که کاربرد تبلیغات را نشان میدهد؛ این است؛ تبلیغ یعنی برقراری ارتباط بر پایه برنامهریزی در جهت تأثیر افکار و احساسات و اعمال گروههای خاص بهمنظور هدفی…
جامعه شناسی تبلیغات محیطی دکتر اصغر مهاجری بلیغات باید اصل هویت و آگاهی بخشی، امنیت و احساس زیبایی را در شهر رعایت کند که این اتفاق در محیطهای شهری ما رخ نمیدهد. یکی از مقولههای بسیار جدید در حوزه جامعه شناسی شهری و برنامهریزی شهری…
در حال حاضر در سطح شهر تهران، تبلیغات محیطی با چه روشهایی صورت میگیرد؟ میتوان برای راحتی موضوع روشهای مختلف تبلیغات محیطی در سطح شهر را براساس انواع پیکره، دستهبندی نمود و گفت: تبلیغات بر روی بیلبوردها، تابلوهای مجاور دیوار، استخرها، پرتابلها (تبلیغات موقت- داربستی)،…
منظر شهری یکی از ارکان مهم شهری است و باید دانست که یکپارچگی بخشیدن بصری و ساختاری به مجموعه ساختمانها، خیابانها و مکانهای محیط شهری در قالب سیما و منظر شهری امری بسیار مهم تلقی میشود. امروزه به دلیل رقابت شدید تولیدکنندگان کالا و خدمات،…
دوشنبه, 04 دی 1391 12:31

ساختمانهای مهجور / ی.جعفری

سرویس های بهداشتی یا همان دستشویی های عمومی ساختمانهای مهجوری هستند، مکان هایی که ضرورت وجودشان برای همه روشن و مشخص است اما هیچ کس حاضر نیست در مورد آن صحبت کند و ضرورت آن را به رسمیت بشناسد و حق مطلب را در مورد…
صفحه14 از20

تبلیغات فرهنگی

معرفی کتاب

  • کتاب روان شناسی تبلیغات تجاری حاصل سال ها تجربه ی ساترلند در حوزه ی تبلیغات تجاری است. این کتاب، رمز و راز تأثیرات تبلیغات را می گشاید و برخی از ساز و کارهای روان شناختی…
معرفی کتاب و انتشارات سازمانی

آمار و اطلاعات

نگارخانه