یادداشت و مقالات

تبلیغات محیطی حوزه‌ای است که به شناساندن کالاها اختصاص دارد. گرافیک محیطی بخش وسیع‌تری از تبلیغات است و صاحبان سرمایه هیچ‌گاه برای گرافیک محیطی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. در واقع گرافیک محیطی مقوله‌ای است که با حمایت سازمان‌های دولتی و دولت انجام می شود و شرکت های…
چکیده: بخش مهمی از کیفیت فضای یک شهر به سیما و منظر شهری باز میگردد. بیتردید شهروندان بر سر اینکه یک شهر با دیوارهها، نماها و مبلمان شهری و پارکی کثیف، چرک و آلوده به انواع کاغذهای چاپی و رنگی مانند انواع تراکت، پوستر، اطلاعیه،…
تبلیغات محیطی در شهرهای ما بیش از آنچه بتوانیم نام تبلیغ را بر آن بگذاریم، تنها تابلوها و بیلبوردهای رنگارنگی هستند که نه تنها مخاطب را جذب نمی‌کند بلکه او را دلزده می‌کند. قطعاً زمانی که شما پیامی ‌را می‌خواهید منتقل کنید باید به محیط…
ظالمانه است که بگوییم تبلیغات محیطی در شهرمان با فرهنگ غنی ایرانی همخوانی ندارد اما حداقل باید پذیرفت که این وضعیت فعلی چشمنواز نیست. با وجود سود سرشار و وجود رقابت شدید در عرصه تبلیغات محیطی، شرایط به گونهای رقم خورده که خود مدیران شهری…
چهارشنبه, 28 تیر 1391 14:36

آلودگی بصری / م.حسینی تهرانی

در شهرهای امروزی آلودگیهای گوناگونی در اطراف ما وجود دارد. از جمله این آلودگیها میتوان به آلودگی هوا، آلودگی صوتی، آلودگی محیط زیست شهری و آلودگی بصری اشاره نمود. این آلودگیها علاوه بر تأثیر مستقیم بر سلامتی بدن ساکنان شهرها، تأثیر نامطلوبی بر سلامتی روانی…
.شهر: حیثیت کمّی، حیثیت کیفی شهر در کیفیت کالبدی اش، از آن جنس که ما در برنامه ریزی شهری می شناسیم (کاربری ها، تراکم، پراکندگی و...) لکه های رنگی را تشکیل می دهد که دور هم جمع می شوند و شهر را می سازند. در…
مهم ترین نکته  ای که باید به آن توجه کرد این است که امروزه تبلیغات از هنرِ گرافیک بهره می گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک لزوماً یک حوزه بصری است که از دوران کهن با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از…
تبلیغات محیطی بسیاری از مردم را به یاد بیلبوردهای رنگارنگ و گران‌قیمت در بزرگراه‌ها می‌اندازد. ولی دامنه گستردگی آن شامل تمامی‌تبلیغاتی است که در مکان‌های عمومی، در معرض دید مردم قرار می‌گیرد. پوسترهای رنگی که روی شیشه سوپرمارکت‌ها چسبانده شده است، کاغذهای تبلیغاتی روی دیوارها…
مروری بر تأثیر گرافیک بر مطلوبیت تبلیغات محیطی دنیای معاصـر، فضایی است آکنده از پیام و اطلاعات فراوانی که به طور مستمر مبادله می‌شوند. در عصــر ارتباطات، به دلیل محدودیت‌های خاص زبان نوشتاری و نارسا بودن کلمات و واژه‌ها، گرافیک به عنوان مهم‌ترین رسانه ارتباط…
مقدمه مدت هاست تردد در پیاده روها برای بسیاری از شهروندان مشکل ساز وسبب شده شهروندان در کلان شهرها از ابتدایی ترین حقوق خود که سهولت در رفت وآمد است برخوردار نباشند. اما فقدان پیاده روهای استاندارد وعدم رعایت ضوابط لازم دراین مورد نیز کار…
زندگی پیاده در شهر با رویکرد معماری فضاهای پیاده و تجارب جهانی   مقدمه با ساخت اتومبیل و جا بجایی آن در سطح معابر بحث چگونگی عبور عابرین و عدم برخورد بویژه در مناطق شهری مطرح به مرور با توسعه وسایل نقلیه موتوری و تردد…
در جهت کمک به معلولان مقدمه شهر فقط یک سیستم کالبدی یا طبیعی نیست بلکه بستر زندگی انسانها است و بنابراین مکانی برای تحقق آرمانها،بروز خلاقیتها و جستجوی سعادت و رضایت آنان محسوب می شود،از این نظر برنامه ریزی شهری می باید فراتر از اهداف…
سه شنبه, 12 ارديبهشت 1391 09:58
بررسی شهرهای شانگهای، پکن و هانگزو در چین

هویت شهر و کیفیت منظر شبانه / .ف.مردانی

چکیده امروز شهر به عنوان اصلی‌ترین پهنه‌ سکونت انسان، به تناسب عوامل تأثیرگذاری همچون موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی و فرهنگ ساکنان آن، نقش ویژه‌ای به خود گرفته و با گذشت زمان، یک هویت غالب از خود، در ذهن مردم تعریف می‌کند؛ برایند تصاویری که از…
چکیدهنرده یا به شکلی دیگر حصار در تقسیم بندی فضاها (خصوصی، نیمه عمومی و عمومی)، تفکیک معابر پیاده و سواره و موانع عبوری و بصری جزئی از نماهای کاربردی شهری محسوب می شود؛ که گاه به دلیل بی توجهی در رعایت اصول طراحی و زیبایی…
مقدمه امروزه فضاهاى پیاده روى شهرى یکى از مهمترین فضاهاى شهرى و عرصه هاى عمومى در شهرها هستند. جین جیکوبز پیاده روها را به عنوان فضاى عمومى و اصلى شهر و نیز حیاتى ترین عضو آن برمی شمرد . پیاد ه روهاى شهرى مدت مدیدى…
صفحه16 از20

تبلیغات فرهنگی

معرفی کتاب

معرفی کتاب و انتشارات سازمانی

آمار و اطلاعات

نگارخانه